top of page

Zayn’s verhaal: nieuwe kansen dankzij het Didactisch Onderzoek

shuteaches

Elk kind is uniek, en soms ziet school dat niet helemaal. Dat gold ook voor Zayn, wiens echte talenten lang verborgen bleven. Dit verhaal, gedeeld met toestemming van Zayn en zijn ouders, laat zien hoe belangrijk het is om verder te kijken.


Zayn, een rustige jongen in groep 6, kwam op school niet goed mee. Zijn ouders dachten dat hij misschien wel hoogbegaafd was, maar de tests op school lieten dat niet zien. Thuis was hij vaak gefrustreerd en boos na een lange schooldag.

Na veel zorgen besloten Zayn's ouders om hulp te zoeken bij ShuTeaches. We begonnen met een didactisch onderzoek om echt te begrijpen wat Zayn nodig had. In het begin was Zayn niet enthousiast; hij was bang dat het weer hetzelfde zou zijn als op school. Maar toen we hem uitdagender werk gaven, zagen we een verandering. Hij begon te glimlachen en liet zien wat hij kon.


Het onderzoek toonde aan dat Zayn veel meer aankon dan de stof van groep 6. Hij had eigenlijk het niveau van groep 8. Met deze informatie hebben we een leerplan gemaakt dat echt bij hem past.

Na wat aanpassingen op school zagen we een heel andere Zayn. Hij is nu veel gelukkiger en betrokken bij de lessen. Zijn leraren zijn verbaasd over de verandering en thuis is hij een stuk rustiger.


Heb je het gevoel dat je kind niet de kans krijgt om te laten zien wat het kan? Misschien kan een didactisch onderzoek helpen. Neem contact met ons op bij ShuTeaches. Elk kind verdient het om gezien te worden. Samen kunnen we ontdekken wat jouw kind nodig heeft om te bloeien.

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De Werkelijke Kosten van Niet Passende Hulp

Ik hoor het keer op keer: "Je bent te duur."  En geloof me, ik begrijp het. Echt. Ik wéét hoe zwaar het is om als ouder van een...

Comments


bottom of page